[WSIS Edu] Parallel events

Meigs meigs at wanadoo.fr
Tue Mar 22 14:53:40 GMT 2005

Le 21/03/05 19:38, « Mary Burns » <MBurns at edc.org> a écrit :

> Hi Divina,
>
> Could you add an extension to document you sent (e.g., .doc)? I cannot opn it
> otherwise.
>
> Thank you,
>
> Mary Burns
>

> Meigs <meigs at wanadoo.fr>
> Sent by: edu-bounces at wsis-cs.org 03/21/2005 01:30 PM

>         cc:
>         Subject:        [WSIS Edu] Parallel  events
>

> Dear members of the taskforce

** message en trois langues/message in 3 languages/mensage en tres idiomas**
Hello
Some of you are writing to me saying that they were not able to open Bill
McIver's attachment. Please find it copied in the text below We need to
decide what we can do? About what issues? With which alliances?

Divina Frau-meigs

Bonjour
Certaines personnes  m'écrivent pour me dire qu'elles n'ont pas pu ouvrir
l'attachement de Bill McIver. Veuillez le trouver dans le corps du message
ci-dessous. Il nous faut décider de ce que nous pouvons faire, sur quelles
thématiques, avec quelles alliances....
Divina Frau-meigs

Ola,
Algunas personas no han podido abrir el documento mandado por Bill McIver.
Se los mando integrado mas abajo en este mensage.  Tenemos que decidir
pronto de lo que podemos contribuir, sobre que temas, y con quien...

Divina Frau-meigs

Parallel events procedure, in English, French and Spanish

To all stakeholders of the World Summit on Information Society:
Information about the Parallel events at the Tunis Summit of WSIS

Dear Sir, dear Madam

The Tunis phase of the World Summit on the Information Society (WSIS) will
consist of two parts: the Summit that will take place from 16 to 18 November
2005 at the "Parc des expositions du Kram" in Tunis, and the Parallel
events, consisting of a series of meetings, discussions, workshops and
exhibitions that will also be held in the Kram Centre.

More information on the Format of the Summit and the Agenda are available at
http://www.itu.int/wsis/tunis/index.html .

Parallel events consist of
an exhibition and a partnership area
events like meetings, discussions and workshops etc.
events of global nature
The exhibition will be open to the public. Exhibitors do not necessarily
need to be accredited to WSIS, but they should respect the non-profit
character of the parallel events. Requests for exhibition space can be made
in electronic format at   http://www.expo.ict4all-tunis.org/ . The below
mentioned deadline does not apply to requests for exhibition space. The
exhibiton will open on 15 November and will last till 19 November 2005.

Events in the Kram Centre can be organized by all accredited stakeholders,
between 14 and 19 November 2005. Limitations may apply due to room
availability. More information about parallel events is contained in the
"Guidelines for Organizers of Parallel events during the second phase of
WSIS",  jointly established between the host country Tunisia and the
International Telecommunication Union (ITU).
The document is available in English at
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines.doc>
and in  French at
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines-fr.doc> .
Please note that the deadline for submissions  of requests  for the
organisation of events is 30 April 2005. Requests for rooms for meetings,
discussions and workshops have to be submitted using the form indicated in
the Guidelines
(<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/formulaire.doc>) .

Sincerely yours

Charles Geiger
Executive Director WSIS

Mail distribution: This mail is sent to
all Missions in Geneva and to the Missions in NY for States without Mission
in Geneva
Focal points of HLSOC members
International Chamber of Commerce (to inform the CCBI-members)
Accredited private sector entities and interested ITU Sector members
CONGO and NGLS (to inform the WSIS-accredited civil society entities)
The information will also appear on the official website of WSIS  at
www.itu.int/wsis

français

A tous les acteurs du Sommet mondial sur la société de l¹information :
Information sur les évènements parallèles lors du Sommet de Tunis

La phase de Tunis du Sommet mondial sur la société de l¹information (SMSI)
va se dérouler en deux parties : le Sommet qui va se tenir du 16 au 18
novembre 2005 au « Parc des expositions du Kram » à Tunis et les évènements
parallèles, qui vont consister en une série de réunions, discussions,
ateliers et exhibitions qui se tiendront aussi au Centre Kram.

Plus d¹information sur le format du Sommet et l¹agenda se trouvent à :
http://www.itu.int/wsis/tunis/index.html
<http://www.itu.int/wsis/tunis/index.html>

Les évènements parallèles vont consister en :

Une zone d¹exhibition et de partenariats ;
Des évènements tels que réunions, discussions, ateliers, etc ;
Des évènements de nature globale.

L¹exhibition sera ouverte au public. Les exposants ne doivent pas
nécessairement être accrédités auprès du SMSI, mais ils sont tenus de
respecter le caractère à but non lucratif des évènements parallèles. Les
demandes pour l¹espace d¹exposition peuvent être faite sous format
électronique à http://www.expo.ict4all-tunis.org
<http://www.expo.ict4all-tunis.org/>  . Le délai indiqué ci-dessous ne
s¹applique pas à l¹espace d¹exposition. L¹expo sera ouverte le 15 novembre
et va durer jusqu¹au 19 novembre 2005.

Les évènements au Centre du Kram peuvent être organisés par tous les acteurs
accrédités, entre le 14 et le 19 novembre 2005. Il peut y avoir des
limitations dues à la disponibilité des salles. Plus d¹informations sur les
évènements parallèles sont contenus dans les « Lignes directrices pour les
organisateurs d¹évènements parallèles pendant la deuxième phase du SMSI »,
établi conjointement entre le pays hôte, la Tunisie, et l¹Union
internationale des télécommunications (UIT).

Le document est disponible en anglais à
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines.doc >  > et en
français à <http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines-fr.doc
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines-fr.doc>
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines-fr.doc >  >.

Veuillez noter que le délai pour la soumission des requêtes pour
l¹organisation des évènements est le 30 avril 2005. Les demandes pour les
salles pour les réunions, discussions et ateliers doivent être faites en
utilisant le formulaire indiqué dans les Lignes directrices
(<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/formulaire.doc
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/formulaire.doc>
<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/formulaire.doc >  >)

Avec mes salutations les plus cordiales

Charles Geiger
Directeur exécutif
SMSI

 espagnol

A todos los Jefes de Estado de la Cumbre Mundial sobre la Sociedad de la
Información:

Información sobre los Eventos Paralelos durante la Cumbre de CSMI en Túnez

Queridos Señores y Señoras,

La fase de Túnez sobre la Cumbre Mundial sobre la Sociedad de la Información
(CSMI) consistirá en dos partes: la Cumbre que se llevará a cabo del 16 al
18 de Noviembre de 2005 en el Centro de Exposiciones de Kram en Túnez, y los
Eventos Paralelos, consistiendo en una serie de reuniones, discusiones,
talleres y exhibiciones que se realizaran también en el Centro Kram.

Mayor información sobre la organización de la Cumbre y de la Agenda están
disponibles en:
http://www.itu.int/wsis/tunis/index.html .

Los Eventos Paralelos consisten en:
€          Un área de exhibición y de cooperación
€          Eventos como reuniones, discusiones y talleres etc.
€          Eventos de naturaleza global

Le Exposición estará abierta al público. Los ponentes no necesariamente
necesitan estar acreditados ante la CSMI pero deben respetar el carácter de
objetivo no lucrativo de los eventos paralelos. La solicitud para tener un
espacio en la exposición se puede hacer de forma electrónica en
http://www.expo.ict4all-tunis.org/ . La siguiente fecha límite no aplica en
la solicitud de espacio para la exposición. La Exposición abrirá el 15 de
Noviembre y durará hasta el 19 de Noviembre de 2005.

Los eventos en el Centro Kram pueden ser organizados por todos los Jefes de
Estados que estén acreditados, entre el 14 y 19 de Noviembre de 2005.
Limitaciones pueden aplicar debido a la disponibilidad de salas. Mas
información sobre los eventos paralelos se puede encontrar en la  ³Guía para
los Organizadores de Eventos Paralelos durante la segunda fase de la CSMI²
(Guidelines for Organizers of Parallel events during the second phase of
WSIS) establecida entre el país huésped Túnez y la  Unión Internacional de
Telecomunicación (UIT).
El documento está disponible solo en ingles en:
 <http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines.doc>
y en frances en:
 <http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/guidelines-fr.doc>

Favor de tomar en cuenta que la fecha limite  del envío de solicitudes para
la organización de eventos es el 30 de Abril de 2005. La solicitud de salas
para juntas, discusiones y seminarios debe enviarse usando el formato
indicado en la ³Guía²
(<http://www.smsitunis2005.tn/plateforme/docs/formulaire.doc>) .

Atentamente
Charles Geiger